Omezení bezplatné technické podpory

Počínaje květnem 2019 technická podpora společnosti Embarcadero přestala poskytovat některé bezplatné služby. Jedná se především o navyšování registračního limitu, rehosting licenčních serverů a převod licence mezi uživateli. Nadále jsou tyto služby dostupné pouze pro uživatele licencí s aktivní službou předplatného aktualizací.


Navýšení registračního limitu umožňuje provést novou registraci produktu nad rámec standardních třech povolených registrací. Popis, jakým způsobem lze o navýšení požádat naleznete na webové stránce www.embt.cz/reglimit. Za nový registrační pokus se považuje registrace, při které dojde ke změně sériového čísla, uživatele nebo unikátního identifikátoru počítače (Registration Key). Ne každá instalace tak automaticky znamená i novou registraci.

Jak se vyhnout problémům? Pokud máte aktivní předplatné, změna se Vás netýká a registrační limit Vám bude na požádání navýšen. V opačném případě je důležité důsledněji plánovat, jak s disponibilními registracemi naložíte (např. vyhnout se instalaci produktu na počítač, který má být v dohledné době vyřazen nebo je u něj plánován upgrade). Za zvážení také stojí využití virtualizace. Při nákupu nových licencí se nově vyplatí zvážit zakoupení síťové licence.


Rehosting licenčního serveru se týká síťových licencí. Jednotlivé licence jsou v tomto případě spravovány licenčním serverem. Lze je tak libovolně přemisťovat mezi počítači. Neplatí to ovšem pro samotný licenční server, který je vázaný na konkrétní stroj identifikovaný názvem (hostname) nebo IP adresou. Pokud je třeba tento údaj změnit (licenční server má být nainstalován na jiný stroj), je třeba požádat o rehosting a aktualizovat spravované licence.

Jak se vyhnout problémům? Při registraci licenčního serveru je lepší použít název počítače. Vhodné je použít stroj, který máte vy nebo vaše IT oddělení pod kontrolou a je tak možné i při výměně hardware zajistit použití stejného názvu počítače popřípadě přiřazení shodné IP adresy.


Převod licence mezi uživateli je vyžadován, pokud například původní uživatel licence odchází na jinou pracovní pozici nebo opouští společnost, která licenci zakoupila. Uživatel je identifikován e-mailovou adresou, která byla zadána během registrace produktu a heslem. Převod (změnu e-mailové adresy) schvaluje a realizuje technická podpora. Nově však také rovněž pouze pro licence s aktivním předplatným.

Jak se vyhnout problémům? Při registraci používejte místo konkrétních uživatelských adres raději obecné adresy (např. na způsob rolí), které se při změně uživatele nebudou měnit.


V případě nejasností nebo problémů se na nás neváhejte obrátit.